משקופים וציפויים לדלתות פנים

כשבוחרים דלתות פנים, ישנה נטייה להתמקד בצבעים, בעיצוב הדלת ולבסוף באיכות המילוי. אין זה מפתיע - ניתן להזמין דלתות צבע מעוצבות של "דלתות חמדיה" בכל גוון שמצוי במניפת הצבעים, לתת דרור לדמיון ולהתנסות ללא סייג.

גם העיצוב הספציפי שנבחר לבסוף הוא מראה של טעמו האישי של הקונה, כך שכל דלת היא חותמת ייחודית שכיף להכניס הביתה ולהתגאות בה.

בדרך כלל, אחרי ההתרגשות הראשונית, מגיעים לפרטים הטכניים – שלב ממנו חוששים לא-מעט קונים. למרות החשש, סקירת הפרטים הטכניים היא תהליך חשוב ושליטה בכל האלמנטים שקשורים בדלתות היא הכרחית לצרכן המושכל.

סוגי ציפויים לדלתות פנים

ראשית, ישנם הציפויים לדלתות, שבעצם קובעים את הטון והופכים דלתות פנים משמימות לדלתות מעוצבות. ישנם שלושה סוגים של ציפויים מהם ניתן לבחור:

הציפוי הראשון הוא ציפוי למינציה: זהו ציפוי פלסטיק דק שמוצמד לדלת בלחץ או בחום ומגן עליה. הציפוי נפוץ בעיקר בדלתות פנים לבודות.

הציפוי השני הוא ציפוי לדלתות צבע: הדלתות נצבעות בתנור למראה אחיד ורמת גימור גבוהה. ציפוי הצבע שלהן הוא שמייחד אותן מדלתות ועיצובים אחרים, לכן מושם דגש על איכות הצבע והתוצאה הסופית.

הציפוי השלישי הוא פורניר – שם שנתקלים בו לעיתים קרובות אך מעטים יודעים מה עומד מאחוריו. פורניר הוא בעצם קליפת עץ דקה במיוחד (בדרך כלל עובי ציפוי הפורניר הוא בין 1 מ"מ ל-3 מ"מ בלבד בפורניר לא-מעובד). קליפות העץ נפרסו כך כדי לצפות רהיטים או דלתות פנים והן משוות לפריט הריהוט מראה דומה לזה של עץ מלא. גם החלפת הציפוי במקרה הצורך היא פעולה פשוטה יחסית.

משקופים לדלתות מעוצבות

אסור לשכוח את המסגרת לדלת – המשקוף. משקוף יכול להוסיף או לגרוע מדלת מעוצבת שהושקעה בה מחשבה רבה, לכן חשוב להגדיר את הסגנון השולט בבית, מטרות השימוש בחלל ולמנוע התנגשות בין עיצובים.

הלבשות פולימר לדלתות פנים

כדי להבטיח לעצמכם לילות שקטים, ניתן להרכיב גם הלבשות פולימר WPC. ההלבשות הללו מטופלות בטיפול מונע ייחודי ומפחיתות משמעותית נזקים כתוצאה מנזילות מים, הצטברות פטריות ועובש ואפילו דוחות חרקים טפיליים בדלתות פנים ובמשקופים.

חשוב לזכור שההגנה על הדלתות חשובה לא פחות מבחירת העיצוב שנכון לכם, לכן חשוב לשאול שאלות ולבחון את כל הפרטים הטכניים לצד אופציות מיגון ושימור.