3 דברים שצריך לדעת על בחירת דלתות

כשמעצבים בית, דלתות פנים הן אחד מהפרטים שיכולים להשפיע על המראה הסופי והסגנון כולו. אז מה חדש בתחום הדלתות ולמה כדאי לשים לב כשבוחרים דלת? 

לפעמים אנחנו לוקחים את הדברים הכי טובים בחיים כמובנים מאליהם. כך, כשאנשים חולמים על בית החלומות שלהם הם מפנטזים על מטבח מפנק, גינה רחבת ידיים או אולי אמבטיה בהשראת ספא. אבל דלתות מעוצבות? ובכן, משיחות עם מעצבי פנים ואדריכלים נראה שהן פרט שרבים משאירים לטיפול "על הדרך". יודעי דבר ואלו שכבר עיצבו בית ועברו להתגורר בו יוכלו לספר לכם שהם למדו לאורך הדרך על החשיבות של הדלתות לא רק בהקשר לפונקציונליות היומיומית, אלא גם על השפעתן על המראה הכללי של הבית. 

1. אופציות בחירה

כל דלת, לפי המאפיינים הייחודיים שלה, עשויה להעניק חוויה שונה, תועלות שונות ותתאים לצרכים הספציפיים עליהם נועדה לתת מענה:

דלתות עץ: בעוד שדלת עץ מלא נותנת תחושה "כבדה", ישנן כיום דלתות פנים מעץ במגוון עצום של גוונים ומסות, המתאימות כמעט לכל עיצוב בית, אם דלת צבעונית לעיצוב צעיר, אם דלת חומה עם פסים לעיצוב יותר מהודר, ואם דלתות לבנות לעיצוב "הייטקי" מודרני.

דלתות מבודדות רעשים:  עם טכנולוגית "ULTRA QUITE " פטנט בלעדי, רשום, לבידוד רעשים ארמטי! מדובר בטכנולוגייה חדשנית לבידוד אקוסטי ברמה הגבוהה ביותר בארץ. הדלת החדשה יוצרת מרחב אינטימי, הפרדה מושלמת בין חללי הבית, לאיטום רעשים המתרחשים בחדר ומחוצה לו ומשפרת משמעותית את איכות החיים בבית וזאת באמצעות בידוד אקוסטי דו כיווני, מילוי אקוסטי תלת שכבתי מיוחד, סף אקוסטי מתכוונן, היורד ואוטם את המרווח בעת סגירת הדלת, ואטמי גומי כפולים. ניתן להזמין את הדלת החדשה בהתאמה אישית, במנעד גדול של מידות רוחב וגובה, שיתאימו בדיוק לפתחים בכל דירה/בית. כמו כן ניתן להשיג את "הדלת השקטה" בכל עיצוב ובכל גווני מניפת הצבעים (של טמבור), עם חריטות או בגווני עץ. ניתן להתאים כל דלת שקטה לסגנון ועיצוב הבית וכן לעצב דלתות זהות לשאר הדלתות בבית. כמו כן ניתן לבחור ידיות לדלתות בעיצובים קלאסיים או בעיצובים מודרניים, כך שניתן ליצור קו עיצובי אחיד בבית.

דלת מבודדת רעשים מתאימה במיוחד ליחידות הורים, חדרי ילדים ומתבגרים, חדרי עבודה, קליניקות ומשרדים. בזכות הדלת המבודדת רעשים ניתן לישון בשקט, לעבוד ולקרוא ללא הפרעות, במרחב אינטימי ורגוע.

חשוב להיות מודעים לחומר שאותו בחרתם ואיך לשמור עליו בצורה אופטימאלית, כדי שישרת אתכם לתקופת זמן ארוכה. 

2. דלתות אמבטיה שונות מדלתות אחרות – בחרו בחוכמה!

אפילו במדינות שלא סובלות מרמת לחות גבוהה כמו זו שבישראל, כבר מזמן הבינו, שדלתות אמבטיה ראויות ליחס שונה ומיוחד. דלתות אמבטיה צריכות להיות עמידות בפני לחות, על כל מרכיביהן. חומר הבידוד שבפנים, הדבקים שמאגדים את כל חלקיה, וכמובן גם המסגרת והמעטפת החיצונית. כל תזוזה ותפיחה שתיגרם כתוצאה מלחות, עלולה להוביל לנזק בלתי הפיך, לדלת שלא נסגרת לתוך המשקוף (או מלחיץ מכך – דלת שלא נפתחת), לסימני עובש עקשניים ובמקרה הכי פחות גרוע – להיראות פשוט רע. 

אז כשאתם בוחרים בדלת פנים לאמבטיה, ספרו על כך לסוכן המכירות, בדקו אם יש אחריות מיוחדת על חשיפה למים וכך תוכלו להיות רגועים. 

3. לכל מנעול יש מפתח? בחירה לפי נעילה

נעילה מגנטית? נעילה במפתח? מפתח מובנה או נייד? הטרנד הלוהט של הזמן האחרון בדלתות פנים הוא נעילה מגנטית. הדלת נסגרת או ננעלת בטריקה, ועל מנת לפתוח אותה צריך להפעיל כוח על הידית, או להשתמש במנעול. בדלתות פנים קיימת האופציה של מפתח מובנה. אך לא לכל דלת ולא לכל בית יתאים מפתח כזה. כשרוכשים דלת עם אפשרות נעילה, צריך לחשוב היטב על ההשלכות, על התועלות וכמובן גם על הסכנות הבטיחותיות שכרוכות בנעילה.  

עולם של אפשרויות

היום כבר לא חייבים להינעל על דלת סטנדרטית ומשעממת, בגודל אחיד ובצבע לבן או חום. המגוון מאוד רחב, וכל אחד יכול למצוא את הסגנון העיצובי המתאים לו, את הצרכים עליהם הוא צריך לענות ואת המסגרת התקציבית שמתאפשרת לו לשם כך. לא פחות חשוב מכך הוא הגודל של הדלת, שמשפיע על המראה ועל הסגנון, ולא פחות חשוב – על המחיר. דלת במידות סטנדרטיות (גובה 2.06 מ', אורך 80 ס"מ) תעלה הרבה פחות מאשר דלת ב"מידה אישית", אבל גם תעניק לבית אפקט עיצובי פחות מרשים.

חלון עשוי זכוכית חלבית או עיטור מתכתי ישפיעו גם הם על האמירה העיצובית שלכם ויעלו את עלות הדלת. 

צריך לזכור, שדלת היא פריט עיצובי, לא פחות מאשר פונקציונלי. הדלת הנכונה עשויה להשלים את המראה ולתת לבית שלכם את הטאץ' הנכון שאותו תמיד חיפשתם, בעוד שבחירה שטחית, ככל הנראה תפגום בערכו של השיפוץ שהשקעתם בו את מיטב זמנכם וכספכם.

כתבות
*6124 צרו איתנו  קשר