דלת עם זכוכית

דלתות מהוות חלק משמעותי בעיצוב הבית. דלתות פנים הן "כרטיס הביקור" של כל חדר ודלת הכניסה מהווה כרטיס ביקור לבית כולו. את עיצוב הדלתות ניתן ורצוי לרתום לקו העיצובי של הבית כולו ולאווירה שאתם מנסים להשרות בבית. אחד הסגנונות שתפס חזק מאוד בשנים האחרונות הוא סגנון הרטרו. דלת עם זכוכית בסגנון סבתא לוקחת אותנו אל מקום נוסטלגי וחמים במיוחד.

צפו בקטלוג דלתות הפנים של חמדיה >>

 

היתרונות של דלת עם זכוכית בסגנון רטרו

דלתות בסגנון רטרו, במיוחד הדלתות עם צוהר מזכוכית סבתא - זכוכית מגולפת בעיטורים או עם תבליטים בדוגמאות שונות, עושה מיד את העבודה ומשרה אווירה חמימה, נוסטלגית ואפילו מפנקת בבית. עם דלת מסוג זה לא רק דיירי הבית יצללו לתוך זיכרונות מבית סבתא אלא גם כל אדם שמבקר בבית.

זכוכית סבתא היא מכנה משותף רחב מאוד. לפני כמה עשרות שנים בכל הבתים היתה זכוכית כזאת בדוגמאות שונות כך שכל אדם שיגיע לבית יקבל מיד איזשהו הבזק של זיכרון רחוק, וכל אחד יחזור אל הזיכרון המתוק והאישי שלו.

דלתות לסגנון כפרי בלבד?

דלתות רטרו משתלבות היטב עם סגנון עיצוב כפרי. סגנון עיצוב כפרי הוא סגנון רטרו באלמנטים רבים שבו כמו רהיטים רבים עשויים עץ, במיוחד עץ מלא, חומר שהרבו להשתמש בו בעבר. עם זאת, לא רק סגנון כפרי וחמים משתלב עם דלתות עם זכוכית סבתא או בעלות מראה וינטאג'. בסגנון עיצוב מודרני בעל קווים נקיים הדלתות ייצרו איזון ויכניסו חמימות.

הן אלה שיהפכו את המראה שעשוי להיתפס כקר, הייטקי או תעשייתי במידה מסויימת למראה ביתי יותר. זכוכית סבתא יכולה להיות בעלת מראה עדין מאוד, במיוחד כשהצוהר מעוטר בעיטורים עדינים והמרקם הוא חלק, כך שאין סתירה בין סגנון מודרני לדלתות מסוג זה.

שילוב בתוך סגנון צבעוני

דלתות רטרו אפשר כאמור לשלב בתוך כל סגנון עיצוב. אם בחרתם בסגנון עיצוב שמח ומלא צבע, ניתן לרכוש דלתות צבעוניות במגוון צבעים, כשבמרכז יהיה הצוהר שיוסיף דוגמאות.

הזכוכית המחוסמת והחלבית תיצור עידון מסויים, כמו "אי של שקט" בתוך הסגנון הססגוני והפרוע של הבית אך תצליח להשתלב בו היטב. ניתן להוסיף גם אלמנטים שיהוו מכנה משותף בין הדלת לבין צבעוניות הבית כמו כריות צבעוניות בדוגמאות וינטאג'. הן יתכתבו גם עם צבעוניות הבית וגם עם הסגנון הנוסטלגי של הדלת.

להכניס אור אל חלל אפלולי בעזרת הדלת

הצוהר של הדלתות מהווה יתרון משמעותי במיוחד בחללים פנימיים יותר של הבית שהם בעלי חלון קטן או ללא חלון בכלל. חדרים או חללים אלה יקבלו אור נוסף דרך הצוהר של הדלת, מה שנותן לדלת עם זכוכית סבתא יתרון משמעותי.

ניתן לבחור בין זכוכית סבתא קלאסית בדיוק כפי שהיתה אצל הסבתות- דלת בעלת מרקם מחוספס וזכוכית שקופה לחלוטין לבין עיצוב מודרני יותר: זכוכית חלבית, מחוסמת למחצה שתכניס אור אבל באופן עדין.

שפע של דוגמאות על זכוכית

אם בעבר הזכוכית שעל גבי הדלתות היתה מעוצבת באופן פשוט ואחיד, כל החוכמה היום היא לקחת את הרטרו ולשדרג אותו כך שתיווצר ורסיה מוצלחת במיוחד. היום ניתן לבחור בין סוגים שונים של זכוכיות ובין מגוון רחב של דוגמאות: פרחים עדינים, עיטורים אתניים, פסים ועוד. כך כל אחד יתאים את הדוגמה המתאימה ביותר לטעמו ולעיצוב הבית שלו.

ורגע לפני שהולכים לבחור דלת עם זכוכית - מה חשוב לזכור?

בין אם זו דלת עם זכוכית סבתא או כל דלת אחרת, חשוב לזכור לבדוק כמה דברים:

  • לבחור דלת אטימה למים, במיוחד כשזו הדלת באמבטיה.
  • לבחור דלת העשויה מחומר איכותי בכל מקרה, אך סוג החומר משמעותי במיוחד אם חשוב לכם לקבל גם בידוד אקוסטי.
  • בחרו את סוג הדלת על פי תנאי השטח. אם מדובר על מסדרון צר מאוד דלת הזזה עדיפה על פני דלת עם כנף.
  • מנגנון נעילה: עוד פרט שעושה את ההבדל בין דלתות כמו שהיו בעבר לדלתות מודרניות בהן רק העיצוב הוא רטרו. היום יש מנגנוני נעילה מצוינים כמו מנגנון נעילה מגנטי אחיד לכל דלתות הבית או מנעול צילינדר המאפשר התאמת מפתח לכל דלת- לבחירתכם.

לסיכום, האפשרות לחזור לפחות מבחינת העיצוב אל מקומות שאנו מתגעגעים אליהם כמו הבית של סבתא הוא יתרון גדול. שלבו בין טכנולוגיה חדישה לעיצוב רטרו כדי לקבל את החמימות של פעם עם הנוחות של היום.

צפו בקולקציית דלתות הפנים הלבנות של חמדיה >>